Er Google Ads en måde for din virksomhed at markedsføre sig?

Google er en af de søgemaskiner, som danskerne primært bruger til at søge informationer og produkter. Derfor kan det være en stor fordel for de fleste virksomheder at annoncere igennem platformen. Når man markedsfører sig, så handler det jo i høj grad om at lave annoncer de steder, som potentielle kunder bruger. Med Google som en af de primære – hvis ikke dén primære – søgemaskiner, man bruger i Danmark, så er det meget relevant at markedsføre sig derigennem. 

Med Google Ads kan du lave annoncer til brugere, som søger på bestemte søgeord, som er relevante for din virksomhed, eller har en bestemt søgeadfærd. Med Google Ads kan du målrette din målgruppe efter bestemte emner, bestemte søgeord, målgruppebaserede søgeord, tilpassede interessebaserede målgrupper, geografiske placering, demografiske oplysninger og typer af websites. Du kan derfor virkelig målrette din markedsføring til din målgruppe på mange forskellige måder. Dette gør, at mange flere potentielle kunder ser din hjemmeside, hvilket vil optimere dit salg. 

Du kan have den flotteste og mest smarte webshop eller hjemmeside til din virksomhed, mens det kan stadig være svært at fange kunder til din side. Med en veltilrettet Google Ads kampagne rettet mod din virksomhed, kan du opnå nogle af de bedste resultater for din virksomheds markedsføring.

Du kan godt selv opsætte kampagner op i Google Ads, men i langt de fleste tilfælde får du ikke det fulde udbytte af platformen, fordi du ikke har sat dig hundrede procent ind i det. Det kan derfor være en rigtig god ide at bruge et Google Ads bureau, så du sidder med en specialist, der ved, hvordan du får det fulde udbytte af din markedsføring med Google Ads. På denne måde kan du noget for dine penge på Google, og ikke bare smide en masse penge ud ad vinduet, fordi du ikke får gjort det helt rigtigt – eller optimalt. 

Indlægs forfatter: Mette Hansen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.