Hjemmeside og markedsføring

I en digitaliseret verden er det vigtigt for virksomheder at være synlige på internettet. Det er derfor en rigtig god ide for diverse virksomheder at have en hjemmeside eller en webshop, da mange potentielle kunder finder dem på nettet.

Billetsystemer og bookingsystemer bruges også mest på nettet nu til dags. Det er ikke mange, der køber billetter til festivaller, koncerter, sportskampe eller lignende fysisk længere. Det er det samme med booking af for eksempel take away, bord i en restaurant, hotel eller lignende. Man gør efterhånden det hele online – fordi det ofte er nemmere. 

Marketing foregår også meget online. Sociale medier er blandt andet brugt meget til at markedsføre sin virksomhed – især Facebook, LinkedIn og Instagram bruges til dette. Det er planforme, som de fleste bruger igennem deres hverdag, så det er de perfekte steder at promovere sin virksomhed, da flere potentielle kunder ser din virksomhed. Google er også et rigtig godt sted at markedsføre sig. Dette sker både med Google Ads og søgemaskine-optimering, også kaldet SEO. Ved at bruge god SEO på din hjemmeside, kommer din virksomhed højere op i Googles hierarki, så flere mennesker ser din side. Vi ved jo godt alle sammen, at man ikke gider at kigge alt for mange Googlesider igennem for at finde det man leder efter. Det er derfor vigtigt at komme så langt frem som muligt på Google, hvis man vil have chancen for at få flere kunder på sin hjemmeside. 

Virker alt dette uoverskueligt for dig, eller har du hverken tid eller lyst til at sætte dig ind i det hele, kan du med fordel få et digital bureau til at hjælpe dig med at fuldføre det hele. Selvom dette selvfølgelig kommer til at koste dig nogle penge, så kan det potentielt føre til flere kunder til din virksomhed, så du får solgt mere – og derfor får flere penge ind. Det er derfor en rigtig god ide at overveje, om man selv vil sætte sig ind i det, eller vil have et bureau til at ordne det. 

Indlægs forfatter: Mette Hansen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.