Vil du gerne have flere interaktioner og følgere til din virksomheds Facebook side? Så har vi hos Viljestyrke lavet 13 tips til dig. Du kan altid starte med at implementere et par stykker af dem og derefter bygge flere og flere på.
1. Stil et spørgsmål
Én af de nemmeste og faktisk også effektive måder at få dine følgere til at interagere med dine opslag er at stille et spørgsmål. Det inviterer dine følgere til at interagere med det pågældende opslag.
Det skal ikke være dybe spørgsmål, der kræver lange svar, men helt simple spørgsmål, som f.eks.:
- Hvordan laver du x?
- Kan du bedst lide x eller y?
- Hvorfor synes du x?
- Hvad er din favorit?
2. Brug relevante billeder
Billeder giver mere blikfang end ren tekst. Derfor får opslag med billeder også generelt flere interaktioner end opslag med ren tekst. Brug derfor relevante og farverige billeder i høj kvalitet til dine opslag.
3. Interager med andre virksomheder
Brug gerne din virksomheds Facebook side til at interagere med andre virksomheder. Find virksomheder, der er relevante i forhold til din virksomhed og kommenter på deres opslag og del gerne deres relevante opslag på din virksomheds Facebook side. Lad være med at spamme andre virksomheders Facebook opslag. Vælg i stedet at kommentere eller dele opslag, når de laver et opslag, der er relevant for din virksomhed.
4. Brug gerne Call to Action
Vil du gerne have dine følgere til at kommentere dit opslag, følge din side, dele eller lignende, så lav gerne en Call to Action til dit opslag. Der er en større sandsynlighed for, at dine følgere interagerer med dit opslag, hvis du fortæller dem, at de skal gøre det.
5. Boost dine bedste opslag
Når et opslag for mange interaktioner, har du lavet et opslag, der er meget relevant og spændende for dine følgere. Derfor kan det være en god ide at booste opslaget, så det kommer endnu længere ud og bliver set af flere. Dette kan give opslaget flere interaktioner, samt give din Facebook side flere følgere.
6. Del nyheder og andre spændende emner fra industrien
Dine Facebook følgere er ikke kun interesserede i din virksomhed. Det kan derfor være spændende for dem at læse om de ting, der sker i hele industrien omkring din virksomhed. Det kunne f.eks. hvad industrien gør for at blive grønnere og hjælpe miljøet.
7. Få dine følgere til at grine
Alle kan godt lide et godt grin – det gælder også dine Facebook følgere. Det kan være en rigtig god ide at vise dine følgere din personlighed og lidt humor. Sørg altid for at humoren passer til dine følgere og forsøg så vidt muligt at gøre den relevant til din virksomhed.
8. Svar alle
Det giver meget mere engagement fra dine følgere, hvis du også viser dem engagement. Når de kommenterer på et af dine opslag, så give deres kommentar et like og måske endda en kommentar tilbage. Det viser dine følgere, at du også interesserer dig for dem.
9. Del content fra dine andre platforme
Bruger du ikke de samme opslag på alle dine sociale medier, så udnyt det endelig. Del opslag fra din Instagram, Twitter og lignende på din Facebook profil. Det giver dig lidt flere opslag, når du begynder at løbe tør for ideer. Derudover viser det også dine Facebook følgere, at din virksomhed bruger andre platforme – hvilket kan øge følgerantallet på disse.
10. Giv et indblik i, hvad der sker bag virksomheden
Lav gerne videoer og billeder om, hvad der sker bag din virksomhed. Det giver en masse personlighed til din virksomhed og giver dine følgere noget at relatere til.
11. Fejr højtider
Gør noget specielt ved højtider på din Facebook side. Derudover kunne det for mange virksomheder være lidt sjovt at gå op i nogle af de mere utraditionelle ”højtider”. Google dig gerne rundt for at finde sjove ”højtider”, der giver mening i forhold til din virksomhed.
12. Lav en quiz eller en afstemning
At lave små sjove quizzes, afstemninger eller lignende er opslag, mange følgere gerne vil interagere med. En bonus med dette er også, at du kan lave et opfølgende opslag med resultater fra afstemningen eller quizzen.
13. Lav konkurrencer og giveaways
Konkurrencer og giveaways er altid opslag, der får mange interaktioner. Vil du gerne have lidt mere gang i din Facebook side, kan det derfor være en god taktik at lave et par konkurrencer over et stykke tid.