Facebook er en platform, som de fleste danskere efterhånden bruger hver dag. Det er i hvert fald de færreste mennesker, der ikke har oprettet en Facebook profil. Derfor er der rigtig mange virksomheder, der har en profil på Facebook, som de bruger til at være mere synlige for deres målgruppe og potentielle kunder.
Med Facebook annoncering får du derfor mere gang i dit salg eller får flere besøg på din hjemmeside. Facebook er en effektiv og nem måde at gøre din virksomhed mere synlig for din målgruppe. Som markedsføringsstrategi har Facebook – og andre sociale medier – den fordel at du samtidig kan interagere med dine kunder på en velkendt platform, som de fleste bruger.
Med Facebook annoncering kan du ikke bare øge dit salg online, men du kan med fordel også bruge det til at drive kunder ind i dine fysiske butikker. Dette kan du blandt andet gøre ved at opsætte kampagner, hvor kunderne skal afhente produkter i de fysiske butikker.
Facebook annoncering kan være effektivt både for B2C og B2B. Derfor er det faktisk en god plan for langt de fleste virksomheder at oprettet en Facebook side og komme i gang med Facebook annoncering.
Når din virksomhed går i gang med deres Facebook annoncering, er det vigtigt at overveje, hvordan I fanger jeres målgruppes opmærksomhed. Hvad tiltaler målgruppen? Annoncer om konkurrencer og tilbud er for det meste meget attraktivt for de fleste målgrupper. Det fanger deres opmærksomhed og giver dem lyst til at lære mere om jeres virksomhed. Måske de derefter blive en fast kunde? Muligheden er der i hvert fald.
En fed video er for eksempel altid en god måde at fange målgruppers opmærksomhed. Lav en video, hvor I snakker om det/de udvalgte produkt(er), i stedet for at skrive en masse tekst omkring det. Visuelle annoncer er bedre til at holde potentielle kunders opmærksomhed, i stedet for at de skal til at læse en masse for at finde ud af, hvad annoncen går ud på.