Hvor fanger du din virksomheds målgruppe?

Din virksomheds målgruppe er en rigtig vigtig ting at overveje, da disse er grunden til, at I tjener penge. Din markedsføring skal derfor være målrettet til din virksomheds målgruppe, så I rammer relevante mennesker og ikke spilder penge på at markedsføre jer ved mennesker, der ikke kommer til at give jer salg alligevel. Det er derfor vigtigt at have styr på din virksomheds målgruppe, så I ved, hvordan I skal markedsføre jer for at være synlige og fange potentielle kunder. Denne artikel gennemgår nogle af de platforme, det kan være en god ide at markedsføre sig på, så man bliver mere synlig for sin målgruppe og potentielle kunder. 

Facebook er en god platform at annoncere sin virksomhed på, fordi de fleste mennesker efterhånden bruger den. Det vil sige, at der er rigtig mange forskellige målgrupper, som man kan fange igennem Facebook. Facebook markedsføring kan derfor være en stor hjælp for din virksomhed, uanset hvilken målgruppe din virksomhed har.

TikTok er på det seneste blevet en god platform at markedsføre sig på, hvis virksomhedens målgruppe er unge mennesker. TikTok er blevet virkelig populær for unge mennesker siden Corona nedlukningerne. Derfor bruger rigtig mange unge mennesker appen dagligt, så det kan være et godt sted at fange din målgruppe, hvis det er unge mennesker, da disse udgør størstedelen af appens brugere. Det samme gælder for platformen Snapchat. 

Instagram er også en platform, som bliver brugt af rigtig mange mennesker – og derfor også mange målgrupper. Det er især unge mellem 15 og 30 år, der bruger platformen, hvor størstedelen af dem er kvinder. Dog bruger mange mennesker uden for disse kriterier også platformen, så det rammer mange målgrupper. 

Youtube er også en platform, som har rigtig mange brugere i alle aldre. Igen er det typisk de yngre generationer, der bruger platformen meget, men det er en virkelig velbesøgt platform for mennesker i alle aldre. 

LinkedIn er også en rigtig god platform at markedsføre sig på, da brugerne her også ligger meget bredt. Det er primært mennesker i alderen 25-54 år, der bruger platformen, hvilket betyder at den kan ramme rigtig mange målgrupper. Dette er også en rigtig god platform at markedsføre sig på, hvis man sælger b2b, da hele platformens koncept omhandler arbejde og virksomheder. 

Indlægs forfatter: Mette Hansen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.