Lige meget hvilken form for virksomhed man har, så vil man gerne så langt frem på Google som muligt. Google er nemlig en af de mest bruge søgemaskiner- hvis ikke den mest brugte. Når de fleste danskere skal finde noget, så søger de efter det på Google. Det kan være alt fra varer til services og meget mere. Det er derfor en rigtig stor fordel at være så langt fremme på Google som muligt. Det er nemlig de færreste mennesker, der gider at gå ret mange af Googles sider igennem. Virksomheder får derfor størst synlighed, når de er på de første par sider i Google.
Men hvordan kommer du op på de første sider på Google? Her kan god SEO være en rigtig god hjælp.
SEO står for søgemaskine optimering, så det giver meget god mening, at dette vil hjælpe med at komme højere op på en søgemaskine. Man kan sige, at SEO er motoren i en bil. Du kan hælde nok så meget benzin på en bil, men uden motor kommer den altså ingen vegne. Det er det samme med SEO. Uden god SEO kommer din virksomheds hjemmeside altså ikke ret langt på søgemaskiner som Google.
SEO består af tre forskellige grene: Teknisk SEO, Sproglig SEO og Off site SEO.
Teknisk SEO omhandler kvaliteten af hjemmesiden. Her skal man blandt andet sørge for, at hjemmesiden er mobilvenlig, loader hurtigt, har SSL certifikat, og meget andet.
Sproglig SEO omhandler SEO sider, som hjælper din hjemmeside med at komme længere frem på Google ved bestemte søgeord. Her skal der laves en søgeordsanalyse for at finde ud af, hvilke søgeord der er mest relevante for den pågældende hjemmeside. Herefter skal der skrives SEO tekster efter en masse SEO-regler, laves metabeskrivelse, permalink, titelblad og lignende.
Off site SEO omhandler blandt andet linkbuilding. Her skal man blandt andet sørge for, at der er nogle andre hjemmesider med god DR, der linker ind til hjemmesiden. Det kan være en anden hjemmeside har en tekst, hvor din virksomhed bliver nævnt og linker ind til.
Det er derfor en rigtig god ide at sørge for, at SEOen er i orden og opdatere den løbende.