Markedsføring på Google

En effektiv digital markedsføring er utroligt vigtig, da de fleste leder efter produkter og ydelser online – og den mest anvendte søgemaskine er Google. Google er blevet til den største informationskilde og indkøbskatalog. Det er derfor essentielt at folk og fremtidige kunder kan finde dig og dine ydelser/produkter i søgemaskinen. Ved at anvende Google Ads kan du fremhæve dine platforme og guide folk til din hjemmeside. Der er flere annoncetyper man kan tage i brug med Google Ads.

Først handler det om at have god SEO, søgemaskineoptimering. Der findes også tekstannoncer, hvilket ses når brugeren søger på google. Her ses din side i toppen af siden – det handler om at være øverst på siden, så der kommer flere klik på hjemmesiden. 

En anden slag annoncer på Google er displayannoncer. Displayannoncer er grafiske, da de er billedbaserede og vises på hjemmesider der har godkendt displayannoncer. Displayannoncerne kan også anvendes til remarketing, hvilket er en god måde at målrette dine annoncer på. Dette er den mest anvendte annonceform. Brugere der har interageret med webshops og hjemmesider, der minder om din bliver målrettet. 

YouTube hører ind under Google og den markedsføring du kan fører med videomateriale forbindes som ofte med YouTube. Her er der en række forskellige annonceringsformer. Blandt andet er der en 5 sekunders annoncering i begyndelsen af videoen. Der kan også vælges videoer med skip-mulighed efter 5 sekunder, hvor annoncøren kun betale, hvis der ses mere end 30 sekunder. 

Custom Intent er en anden annoncemetode til digital markedsføring. Med denne type er målgruppen folk, som besøger konkurrerende webshops og hjemmesider. Annoncerne giver derigennem et alternativ til dine konkurrenter, hvilket minder om remarketing. 

Hvis du har en webshop, kan du også anvende Google Shopping som annonceringsmulighed. Denne har du nok stødt på når du specifikt søger efter et produkt – fx. en ny cardigan.

Podi er et marketingbureau, der sørger for din online markedsføring. Her kan vi opsætte dine annoncer og kampagner på Google, så du får en effektiv strategi der øger besøgs- og salgstal.

Indlægs forfatter: Mette Hansen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.