Der er faktisk et par gode grunde til, at det kan være godt for virksomheder og iværksættere at fortælle deres historier. Ved at fortælle virksomhedens historier, kan I for eksempel få læsere til at identificere sig med jer, hvilket kan gøre dem meget mere interesserede i virksomheden. Læsere kan derfor blive mere aktivt interesserede i jer som virksomhed, hvilket kan lede til, at de deler jeres historier – og dette kan i sidste ende give jer endnu flere kunder.
Om man er en ældre virksomhed eller en ny iværksætter, så er det en essentiel ting, at folk ved, hvem man er. Er der ingen, der kender til jer, får I ikke flere kunder. Fortæller I jeres historier, har I større chance for at synliggøre jer selv til jeres målgruppe. Derfor kan det give rigtig god mening for langt de fleste virksomheder og iværksættere at fortælle deres historier.
Hvilke historier skal man så fortælle?
Ja, det er jo sådan set op til virksomheden selv – og virksomhedens målgruppe. Hvad vil være spændende for målgruppen af vide om virksomheden? Det kunne blandt andet være, hvordan virksomheden kom til, og hvorfor man lavede virksomheden – og hvordan man arbejder hen mod virksomhedens mål. Det viser baggrunden og historien for virksomheden, hvilket kan være interessant for målgruppen.
Derefter kan det være rigtig spændende for målgruppen at læse, når der sker nogle spændende nyheder i virksomheden. Det kan være I har fået en ny samarbejdspartner, en ny ansat eller I har haft jeres ansatte med til et fedt arrangement. Dette vil få jeres læsere til at identificere sig med jer, hvis de fik nyheden af vide.
Derudover kan det faktisk også være en rigtig god ide at få kunder, samarbejdspartnere eller lignende til at fortælle om jeres virksomhed. Dette giver et endnu bedre billede af virksomheden, fordi I ikke bare fortæller om jer selv, men har andre til at fortælle om jeres virksomhed.
Hvordan skal man fortælle virksomhedens historier?
Hvordan I fortæller virksomhedens historier, er igen helt op til jer – og jeres målgruppe. I kan fortælle jeres historier igennem videoer, tekst eller billeder. Vil I gøre det som tekst, hvilket kan være det nemmeste, så er det en rigtig god ide at have dertilhørende billeder, da det visuelle hurtigere fanger læsere.
Hvor I fortæller jeres historier, kommer også meget an på virksomhedens målgruppe. Sociale medier bliver ofte brugt til dette, fordi det kan være nemt at gøre det på virksomhedens profiler. Man kan dog også med fordel bruge andre digitale medier, som når ud til endnu flere mennesker. Det kunne for eksempel være online aviser.
Virksomheden Siloo ApS har fire online aviser, som deler lokalnyheder fra forskellige dele af Nordjylland. Derfor kunne én eller flere af disse aviser være en god mulighed for din virksomhed at fortælle sine historier. Det er gratis at sende en pressemeddelelse om sin virksomhed, som kan blive udgivet på avisen – og den pågældende avis’ Facebookside.
Aalborg Avis udgiver artikler, der omhandler Aalborg-området. Det kan være alt fra historier fra diverse virksomheder, nyheder, opdateringer og lignende, som foregår i Aalborg-området.
Brønderslev Avis udgiver artikler, der omhandler Brønderslev – og det nærliggende område. Det kan være alt fra historier fra diverse virksomheder, nyheder, opdateringer og lignende, som foregår i og omkring Brønderslev.
Jammerbugt Avis udgiver artikler omkring, hvad der sker i Jammerbugt Kommune. Det kan være nyheder fra kommunen, diverse virksomheder, arrangementer og lignende.
Vendsyssel Avis udgiver artikler med alt, hvad der sker i Vendsyssel-området. Det kan være nyheder, arrangementer, vendsysselske virksomheder og meget mere.
Der er flere muligheder for at fortælle spændende historier om din virksomhed. Husk at have virksomhedens målgruppe in mente – det kunne jo betyde flere engagerede kunder til din virksomhed.
Vil du have en historie i en af Siloos online aviser, så send din pressemeddelelse til redaktion@siloo.dk. Overvejer din virksomhed at købe en annonce i en eller flere af Siloos aviser, kan I også med fordel sende en mail og høre mere om dette.