Sådan styrker du din virksomheds online salg

Grundet Corona-krisen har B2B-virksomheder været mere afhængige af online salg end nogensinde før. Selvom der efterhånden er blevet lukket meget mere op for landet, og folk igen kan shoppe i fysiske butikker, så har mange forbrugere fået et nyt og bedre forhold til online shopping. Derfor er det nu vigtigt for virksomhederne at pleje deres online forhold til deres kunder, da mange kunder nu kan være mere tilbøjelige til at handle online end i fysiske butikker.

Under et webinar tilbage i maj, som var arrangeret af IIH Nordic, blev en række redskaber præsenteret netop med det formål at gøre virksomhederne ekstra skarpe på deres online kunder og deres online tilstedeværelse. Du kan læse en kort opsummering af redskaberne her i denne artikel.

LinkedIn

Med værktøjet LinkedIn Website Demographics er det muligt at finde ud, hvilke firmaer de personer, som besøger jeres LinkedIn-profil, er ansatte ved, og hvad de besøgendes jobtitler er. Denne viden er meget nyttig, da den kan anvendes til at spotte potentielle leads og til at pleje eksisterende leads.

SEO

God SEO (Search Engine Optimization) medvirker til, at en hjemmeside ranker godt på søgemaskiner som Google, Yahoo osv. Vellykket SEO indebærer at anvende relevante og populære keywords i hjemmesidens indhold for at skabe trafik og forhåbentlig leads. Der findes mange hjemmesider, hvor man kan søge på specifikke emner for at se hvilke keywords, der trender i forbindelse med emnet, samt hjemmesider hvor man kan se hvilke spørgsmål, folk som oftest stiller i forbindelse med et emne, hvilket kan give inspiration til indhold. 

Google Search Console

Ved hjælp af Google Search Console er det muligt at vurdere værdien af jeres hjemmesides indhold. Dette kan give en indsigt i hvilke aspekter af hjemmesidens indhold, der skaber værdi, og hvilke aspekter der ikke gør, og som derfor bør forbedres. Med Google Search Console kan man eksempelvis se hvilke keywords, der bliver ranket på, hvor meget trafik de enkelte keywords skaber på hjemmesiden osv. 

Lead Ads

En Lead Ad er en annonce, som automatisk integrerer brugerens oplysninger i CRM-systemet. Det er en nem måde at opsætte en annonce på og få nye leads på, og annoncerne kan både sættes på LinkedIn, Facebook og Google.

CTR Tool

CTR Tool er et fantastisk værktøj, når det kommer til præsentationen af din hjemmeside på Google. Værktøjet går nemlig ind og hjælper dig med at gøre både titel og beskrivelse af din hjemmeside bedre, så at den kan tiltrække besøgende. 

Heatmap

Det kan være en rigtig god idé at anvende et Heatmap til at finde ud af hvilke elementer på hjemmesiden, besøgende særligt retter deres opmærksomhed imod. På den måde kan man nemt finde ud af, om hjemmesiden er opsat på en måde, der er nem for besøgende at navigere rundt i. 

Google Trends

Google Trends viser de ændringer, der kan forekomme i søgninger fra dag til dag. Det vil altså sige at værktøjet giver indsigt i stigning og fald i søgninger af specifikke emner. Dette er en god hjælp, når nyt indhold til ens hjemmeside skal tilrettelægges, for så kan man undersøge og vælge emner, som trender på Google, hvilket kan skabe trafik på hjemmesiden. 

Er du interesseret i at vide mere om de nyeste digitale tendenser, så kan du med fordel deltage i IIH Nordic’s kommende events. Du kan se en oversigt over IIH Nordic’s events her.

Indlægs forfatter: Redaktionen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *