Vil du leve af din hobby?

Er man meget på platformen TikTok kan man nok ikke undgå at se forskellige mennesker lave forskellige hobby-produkter. Der er faktisk en hel del – og de laver mange forskellige ting. I takt med at folk har fundet ud af, at de faktisk kan sælge deres hobby-produkter, er der kommet flere og flere til. Har du en håndværksmæssig hobby, hvor du kan begynde at mærke interesse for dine færdige produkter? Så kan du forsøge dig med at gøre din hobby til dig arbejde! Du er måske selv begyndt på det i håb om, at du kan komme til at sælge nogle af dem med tiden? Måske er du endda begyndt at få forskellige ordrer ind? Måske tjener du faktisk allerede lidt penge på det? Så er det ved at være tid til stille og roligt at lave din hobby om til en rigtig forretning.

Er du allerede nået så langt, at du faktisk tjener penge på dine produkter, så er det ved at være tid til at overveje at få lavet en hjemmeside. Få eventuelt en professionel til at ordne det for dig, hvis du har sparet pengene sammen til det. Ved at få en professionel til at lave hjemmesiden kan du få lavet en hjemmeside, som passer til både dine produkter og din målgruppe. På denne måde er du sikret at hjemmesiden bliver lavet ordentligt og fungerer, som den skal. Lad os bare sige, at professionelle nok har lidt mere styr på, hvordan man lave gode hjemmeside med et fedt design og eventuelle effekter, som giver mening i forhold til din virksomhed.

Når hjemmesiden er på ved at være på plads, så det er mere overskueligt at finde ud af dine ordrer, så er der ved at være tid til at begynde at tænke på markedsføring af din virksomhed, så du kan få tjent nogle flere penge. Startede du på TikTok, kan du selvfølgelig blive ved med at lave indhold her – det virkede før, så hvorfor stoppe det nu. Dernæst skal du nok begynde at overveje, hvilke andre platforme din målgruppe befinder sig på, så du kan synliggøre din virksomhed endnu mere. Platforme som Facebook og Instagram kan være ideer på platforme, der måske er relevante, hvis du allerede kan finde din målgruppe på TikTok. Få gang i de sociale medier og se hvordan din virksomhed vokser. Dernæst kan du altid kigge på annoncering. 

Indlægs forfatter: Mette Hansen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.