3 metoder til dig, der vil sætte skub i din forretning online

Drømmer du om at sælge flere varer eller ydelser online? Det kan de fleste virksomhedsejere nok nikke ja
til, men faktum er desværre, at online salg langtfra kommer af sig selv. Skal du have succes med salg på
nettet, er du derfor nødt til at stå tidligt op og gribe det korrekt an.

Der findes mange forskellige metoder, tips og tricks til, hvordan du kan øge onlinesalget, og i denne artikel kommer vi med tre overordnede metoder til dig, der gerne vil have mere gang i din forretning online.

Søgemaskineoptimering
En af de smarteste veje til øget salg online er søgemaskineoptimering. Søgemaskineoptimering, eller SEO, som det også kaldes, er en onlinedisciplin, hvor du optimerer din hjemmeside med henblik på at gøre den ”lækker” for søgemaskinerne, så de placerer dine sider højere i søgeresultaterne.

Det lyder måske meget lige til, men der er en del arbejde i at lave SEO. Det gælder f.eks., at alt dit indhold
på siden skal være SEO-optimeret, ligesom også de tekniske aspekter på hjemmesiden skal kigges igennem og optimeres. Derudover er en væsentlig del af SEO også forbundet med at bygge links fra forskellige eksterne sider.

Det lyder måske som noget af en mundfuld, og kan også være det. Fordelen er til gengæld, at du – såfremt du får succes med SEO – kan se frem til gentagne salg igen og igen, når først du har erobret de gode placeringer på Google og andre søgemaskiner.

Betalt annoncering
Har du ikke tålmodighed til SEO, kan et alternativ være betalt annoncering. Det kender vi f.eks. fra Google, hvor du i stedet for at placere dig i de organiske søgeresultater blot kan betale for at komme til at ligge øverst på siden – ikke som en del af de organiske resultater, men derimod som en ”Ad” ovenfor.

Google Ads er blot en af mange forskellige former for betalt annoncering, og især sociale medier som
Facebook og senest TikTok kan også være gode steder at placere betalte annoncer.

E-mail-markedsføring
Den tredje og sidste metode er e-mail-markedsføring. Her går det ganske enkelt ud på at få fat i den
potentielle kundes e-mailadresse, hvorefter du har mulighed for at lave målrettet annoncering direkte til
den potentielle kunde uden, at du har nævneværdige omkostninger derved. E-mail-markedsføring er
særligt interessant, da det publikum, du markedsfører dig overfor, ofte har vist en forudgående interesse
for din virksomhed og dit produkt, og det er værd at tænke over, når du markedsfører dig via denne kanal.

Indlægs forfatter: Mette Hansen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.