Tips til at starte din egen virksomhed

Drømmer du om at starte din egen virksomhed lige som Charles Ginnerskov har gjort? Så er du endt det rette sted. Der findes allerede alverdens guides til opstart af virksomheder, men i denne artikel har vi samlet de mest væsentlige tips og tricks. Først og fremmest er det nemlig vigtigt, at du har styr på de grundlæggende krav for at komme godt fra start.

Sådan etablerer du din virksomhed

Som du måske allerede er bekendt med, findes der få, men vigtige lovkrav til opstart af virksomheder. Det er blandt andet vigtigt, at du starter med at registrere din virksomhed korrekt hos Erhvervsstyrelsen. Her vil du efterfølgende modtage en blanket, som du skal udfylde, før registreringen er trådt i kraft.

Når du har udfyldt og videresendt blanketten, vil du inden for et par dage modtage din virksomheds CVR-nummer, hvorefter du selv skal sørge for at betale moms samt tilmelde dig forskellige afgifts- eller bidragsmæssige forpligtelser. Den del kan du læse meget mere om på SKATs hjemmeside for iværksættere.

Nu til det sjovere. En sådan etablering af en virksomhed kræver nemlig, at du selvsagt har en fremragende idé eller motivation for i det hele taget at springe ud som iværksætter og oprette din egen virksomhed. Eftersom det kan ende med at blive mange timer, du skal sætte af foran skærmen de første par år, er det vigtigt, du finder noget, du brænder for. Jo mere interessant din idé er, desto større vil din motivation og lyst til at drive din virksomhed være. Når du har besluttet dig for en idé, er næste skridt at føre idéen ud i den virkelige verden.

Sådan indhenter du potentielle kunder

Noget af det vigtigste, når du springer ud som selvstændig i dit eget firma, er desuden at indhente de rigtige kunder på det rigtige tidspunkt det rigtige sted. Men hvordan?

For at ramme de rigtige kunder, bør du undersøge markedet ganske nøje for efterfølgende at lave en dybdegående målgruppeanalyse. Her findes mange forskellige redskaber til at blive klogere på, hvem du skal skræddersy dit indhold til. Det vigtigste råd i den forbindelse er dog at forsøge at sætte dig i kundens sted – hvilke behov har den pågældende kunde, og hvordan kan du imødekomme de behov med dine produkter?

Når du har fundet frem til de potentielle kunder, skal du i gang med at markedsføre for din virksomhed og dine produkter. Vi anbefaler til hver en tid, at du søger ekstern, faglig hjælp, så du er sikker på at komme godt fra start.

Indlægs forfatter: Redaktionen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.